Cele mai sănătoase uleiuri şi grăsimi

Grăsimile nu sunt principalele vinovate pentru kilogramele în plus de care nu mai scapi,pentru ca nu toate au efecte negative asupra sănătăţii şi siluetei tale.O dietă în care se consuma exagerat margarina,dulciurile,pizza,cârnaţii şi şunca e primejdioasă nu doar pentru siluetă,ci şi pentru starea generală de sănătate. Grăsimile saturate pe care le conţin în urma procesării şi rafinării alimentelor enumerate cresc nivelul de colesterol „rău“ şi masa corporală.Cea mai mare parte dintre grăsimile vegetale,monosaturate şi polisaturate,reglează valorile colesterolului „bun“ şi controlează concentraţia de glucoză din sânge,cu efecte benefice pe termen lung în orice regim de slăbit.
Iata cateva uleiuri sanatoase pe care le poti consuma fara griji:

Uleiul de măsline

De bază în dieta mediteraneană,uleiul de măsline trebuie consumat cu moderaţie. Ar trebui să-l foloseşti mai mult ca pe un condiment,întrucât o singură lingură de ulei conţine 100 de calorii. Dacă il consumi în salate vei slăbi mai uşor.Foarte important nu folosi uleiul de masline la gatit pentru ca devine nociv,deoarece la temperaturi înalte grăsimile monosaturate,benefice se degradează,se transformă în unele trans,toxice.Deci foloseste uleiul exact asa cum este.

🥥🥥 Uleiul de nucă de cocos 🥥🥥

Este o sursă bună de grăsimi sănătoase,care stimulează digestia şi împiedică apariţia depunerilor de grăsime. Alături de uleiul de palmier şi de porumb,poate fi folosit fără grijă la gătit,pentru că nu fumegă la temperaturi ridicate. În plus,are cu 10% mai puţine calorii decât alte uleiuri vegetale.

Surse de grăsimi bune      

🥑🥑Fructele de avocado🥑🥑

Avocado conţine grăsimi monosaturate,fibre pentru o digestie mai uşoară şi antioxindanţi,ca luteina,pentru o vedere mai bună. Pe lângă aceste avantaje,el accelerează arderile,prin stimularea metabolismului,şi iti dă mai multă energie. Un fruct de avocado pe zi previne şi creşterea nivelului de colesterol „rău“,care duce la formarea depunerilor de grăsime în zona abdomenului.

Nucile

Contrar părerii că ar îngrăşa,nucile,migdalele,cajuul,fisticul sunt importante într-o dietă variată. Dacă le consumi cumpătat,ele reprezintă alegerea perfectă pentru gustări. Vei oferi corpului tău acizi graşi esenţiali Omega-3,luteină şi carotenoizi,ca beta-carotenul,care te vor menţine în formă.

Peştele gras

Un preparat pe bază de somon,păstrăv,macrou,sardine sau hering o opţiune gustoasă pentru prânz sau cină,în cura de slăbire şi în general. Înlocuieşte cât mai des carnea de vită sau de porc cu aceste tipuri de peşte şi vei avea parte de acizi graşi Omega-3. Consumat zilnic şi preparat la grătar,la cuptor sau la aburi,peştele te poate ajuta să slăbeşti.

Untul de arahide

Bogat în grăsimi monosaturate,untul de arahide este plăcut la gust,ceea ce va fi pe placul tău dacă intenţionezi să-l incluzi în dietă. Atuul lui este că îţi asigură senzaţia de saţietate după câteva ore bune de la gustare. Altă variantă este să consumi alune fără sare,eventual cumpărate crude şi coapte acasă în cuptor. Pentru că au multe calorii,mănâncă numai atâtea câte încap în palmă. În privinţa untului de arahide,nu cosuma mai mult de o felie de paine cu unt.

admin

admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.